درخشان ترین دنباله دار سال، لئونارد، در حال نزدیک شدن به زمین است. اینجوری میبینی


به نظر می رسد که فضا تا پایان سال 2021 بهترین ذخیره خود را داشته است، زمانی که ورود دنباله دار تازه کشف شده لئونارد یکی از قابل مشاهده ترین دنباله دارهای امسال خواهد بود.

این دنباله دار که توسط گرگ لئونارد، محقق ارشد دانشگاه آریزونا کشف شد، برای اولین بار در رصدخانه Mount Lemmon در خارج از توسان، آریزونا در 3 ژانویه مشاهده شد.

رابرت لونسفورد از انجمن شهاب‌سنگ آمریکا به USA TODAY گفت که این دنباله‌دار دیدنی‌ترین دنباله‌دار تاریخ نخواهد بود، اما “درخشنده‌ترین دنباله‌دار امسال” خواهد بود. با کمک دوربین‌های دوچشمی و تلسکوپ، مردم در سراسر کشور می‌توانند آن را در آسمان ببینند و دیری نمی‌گذرد که مردم می‌توانند این دنباله‌دار را با چشم غیر مسلح برای این رویداد منحصربه‌فرد ببینند.

آخرالزمان ؟: اگر یک سیارک به سمت زمین هدایت شود چه اتفاقی می افتد؟ ناسا نقشه ای دارد و شامل سقوط می شود

بیشتر: سیارکی به اندازه یک زمین فوتبال دوشنبه شب به زمین نزدیک شد که یکی از چندین هفته آینده است

چه می کند دنباله دار لئونارد خاص؟

اگرچه این دنباله دار به تازگی کشف شده است، اما مدت زیادی درنگ نخواهد کرد. اخترفیزیکدان و بنیانگذار پروژه تلسکوپ مجازی، جیانلوکا ماسی، به USA TODAY گفت که لئونارد یک دنباله دار طولانی مدت است، به این معنی که اغلب رخ نمی دهد. در واقع، این دنباله دار بیش از 70000 سال است که از زمین رد نشده است و پس از عبور از خورشید، از منظومه شمسی ما به بیرون پرتاب خواهد شد و دیگر روی زمین دیده نخواهد شد.

مسی گفت: «این امر رصد این دنباله دار را هیجان انگیزتر می کند، زیرا می خواهیم با این دنیای کوچک و یخی خداحافظی کنیم.

ماسی خاطرنشان کرد که دنباله دارها غیرقابل پیش بینی هستند و اغلب می توانند مسیر خود را تغییر دهند و باعث می شود که آنها کم و بیش قابل توجه باشند. اما اگر لئونارد در مسیر باقی بماند، لانسفورد می‌گوید که روشنایی آن چهار برابر خواهد بود که همان روشنایی ستارگان متوسط ​​است.

دنباله دار لئونارد در 30 نوامبر.

دنباله دار لئونارد در 30 نوامبر.

چه زمانی و چگونه می توانید آن را ببینید؟

لونسفورد گفت، مگر اینکه در قطب جنوب زندگی کنید، همه روی این سیاره می‌توانند این دنباله‌دار را در حال حاضر ببینند. از هم اکنون تا 13 دسامبر، می توان این دنباله دار را در آسمان صبح با استفاده از دوربین دوچشمی یا تلسکوپ رصد کرد. در 12 دسامبر، 21.7 میلیون مایل از زمین دور خواهد شد که نزدیکترین فاصله آن به سیاره است. اگر بتوانید از آلودگی نوری دور شوید، شانس بیشتری برای دیدن آن دارید.

لونسفورد گفت: «برای هر صبحی که می گذرد، در حال سرازیری است. “شما احتمالا می توانید دم دنباله دار را بگیرید.”

مصی خاطرنشان کرد که این ستاره در 3 دسامبر در کنار خوشه جهانی ستارگان مسیه 3 ظاهر می شود. به گفته لانسفورد، در 6 دسامبر، در سمت چپ ستاره آرکتوروس، یکی از درخشان ترین ستارگانی که از زمین دیده می شود و یک “ستاره درخشان و نارنجی که نباید از دست داد” ظاهر می شود. همچنین روزی خواهد بود که مردم آن را با چشم غیر مسلح ببینند.

از 14 دسامبر این دنباله دار در آسمان شب قابل مشاهده است و تا چند روز دیگر دیگر نیازی به ابزاری برای دیدن آن نخواهد بود. لانسفورد گفت که در کنار ناهید ظاهر می شود و بینندگان دنباله دار بین افق و زهره را درست پس از غروب خورشید در 17 دسامبر متوجه خواهند شد. در ساعات اولیه 18 دسامبر، لئونارد 2.6 میلیون مایل از زهره فاصله خواهد داشت.

هر روز در آسمان شب ناپدید می‌شود، اما مردم می‌توانند تا حدود کریسمس آن را با ابزار تشخیص دهند.

برای کسانی که نمی توانند آن را ببینند، پروژه تلسکوپ مجازی دنباله دار را در 3 دسامبر در ساعت پخش خواهد کرد. 22:00 EST.

جردن مندوزا را در توییتر دنبال کنید: @ jordan_mendoza5.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: دنباله دار لئونارد: چگونه درخشان ترین دنباله دار سال 2021 را در دسامبر ببینیم